Základy počítačové grafiky

Studenti se seznámí se základními pojmy používanými v grafických aplikacích. Po absolvování předmětu by měli být schopni porozumět možnostem, které nabízejí programy pro tvorbu prezentační grafiky (formáty dat, barvy, efekty, transformace) a umět je efekt

Hodně kreditů

Shrnutí

 

  • Průměrné hodnocení: 6/10
  • Souborů ke stáhnutí: 7
  • Předmět sleduje studentů: 7
  • Předmět učí lektorů: 1
  • Diskuze obsahuje příspěvků: 0

Informace

Zkratka: ZPG
Kredity: 6
Ukončení: Zkouška
Garant: Šarman
Projektů: 1
Bodů k zápočtu: 20

Nahrát soubor Hodnotit předmět
Popis Nahrál Materiál Staženo ▲ Nahráno
Priprava na test a zkousku 2018/2019 Foxaves Zpracované otázky ke zkoušce 2x 18.01.2019
Přednášky 2017 vsbstudent Balík přednášek 3x 06.01.2018
ZPG dne 12.10 od 10:45 wraithik Příklady ze cvičení 215x 12.10.2011
Projekt 3D prohlížeč modelů, jen tak pro inspiraci belzebub6 Projekt 308x 21.03.2009
zkompletované materiály ze stránek ZPG nobodyimportant Skripta 345x 18.12.2010
zkouška z minulého roku z Barborky x.soldier Zadání ke zkoušce 356x 10.01.2009
výtažek ze skript drakeno1 Jiné 366x 21.01.2009

Přednášky jsou fakt dobré, Němec počítačové grafice opravdu rozumí a umí o ní mluvit. Pokud vás zajímá grafika nebo vývoj her a chcete se dozvědět něco blíž o tom, jak to funguje, ale máte z Němce nebo ZPG strach, choďte třeba potají na přednášky. Cvičení jsou o práci na projektu, kde se implementují věci probírané z přednášek a tady se věci už trochu komplikují. Je totiž potřeba té látce aspoň trochu porozumět, a i potom je celkem komplikované danou věc naprogramovat protože OpenGL a další knihovny, které s ní pracují, nesází zrovna na to, aby se s nimi jednoduše pracovalo. Nicméně kombinací kódů od Němce, věcí z learnopengl a googlu se to dá aspoň nějak slátat dohromady. Zkouška se skládá z písemného testu, který se píše v zápočtovém týdnu a ústní části. Test sám o sobě není až tak hrozný, kdyby se psal při zkoušce. Problém je najít si čas naučit se na něj, když máte zápočtové testy a finishujete projekty do ostatních předmětů. Zkouška je založená na testu a měla by se skládat ze dvou otázek, které jste v testu měli blbě nebo neuměli. V neposlední řadě je třeba hodnotit Němce, protože jeho přístup k výuce má větší vliv na reputaci předmětu, než si asi uvědomuje. Během semestru, jak na cvičeních tak přednáškách, bombarduje studenty tím, jak bude chtít krásný objektový kód, minimálně 30 tříd a použití návrhových vzorů. Dále jak byste měli žít programováním na úkor duševního i fyzického zdraví. A v neposlední řadě jak to máte celé špatně a jako student na to nemáte žádné právo a všechno co řeknete, jsou jen výmluvy. Ve výsledku ale dostanete třeba i téměř plné body za projekt, kde není všechno, co předtím řekl, že chce, má tak 15 tříd, je tam akorát Singleton a Observer a celé to dohromady sotva funguje a to ještě ne moc dobře. To samé u zkoušky, tam pokud něco nevíte úplně dokonale tak vás slovy málem obrazně vykleští, pohrozí tím, že vás vyhodí, ale nakonec vás v pohodě nechá projít. Je to jako by dělal nějaký roleplay na zlého policajta s cílem úmyslně odhánět studenty. Nakonec bych se zmínil o tom, že údajně v nejbližších letech by se předmět měl stát povinným pro studenty IVT. Jestli do té doby nedojde k určitým změnám tak si myslím, že ze střechy fakulty poletí pár studentů nebo Němec samotný. Tento předmět je přeci jenom jeden z těch náročnějších a co mám obraz o průměrné kvalitě studentů, tak to nedopadne dobře. Obzvlášť s tím extra falešně generovaným psychickým tlakem.

Foxaves

Foxaves - 17.01.2019

Předmět mi naprosto zničil, život! Končím s programováním, jsou i jiné perspektivní obory, jako třeba stavitelství.

Karlos

Karlos - 17.10.2018

zpg jsem měl před rokem, kdy ještě náplní předmětu byly křivky a plochy a programování v javě. Byl to jeden z nějlepších předmětů z bakalářského studia. Stejně tak pan Němec je dle mého jeden z nejlepších učitelů, které jsem na škole potkal. Fabiána znám akorát z navazujícího (z PG1), kde byl taky skvělý. Bomba předmět pro ty, které grafika zajímá. Každopádně asi jeden z těch těžších.

uhervo

uhervo - 09.02.2012

Aby nedošlo k mýlce, tento předmět probírá jak grafika funguje na jakých principech je postavená, jaká matematika je za tím co vidíme na monitoru a nikoliv o vytváření grafiky (třeba pro reklamu nebo tak). Od toho je spíš předmět MGA, ale ten je pouze doplňkový (prerekvizita) k tomuto. Jak již bylo zmíněno, programuje se v C++, konkrétně OpenGL. Co se týče té teorie, nezdá se mi že by to bylo tak hrozné, resp počítačová grafika je hodně o >>> matematice <<< a pak o kódění, takže kdo matice nehovíte, tak tam radši nechoďte. Co se týče cvičícícho měl jsem p.Němce a ikdyž bylo vidět, že látce rozumí, v programování si podle mě nebyl tak jistý (subjektivní názor) a možná by byla lepší volba p.Fabián (měl to zřejmě líp zorganizované).

Forseti

Forseti - 04.02.2012

Od školního roku 2011/2012 je doznal předmět několika změn - garantem již není pan Šarmam, ale pan Němec a neprogramuje se v Javě, ale v c++. Rozhodně mi teď přijde předmět zajímavější - nevím jak je to u Němce, ale u Fabiána se nakously i věci jako anti aliasing, soft shadows, bump mapping... Horší už to je, co se týče zvládnutí teorie - je toho vážně hodně a není to pro každého.

machlik

machlik - 08.01.2012

pod vedením Martina Němce je to perfektní předmět - pro nadšence ... pro ostatní podle všeho dost komplikovatné ...

nobodyimportant

nobodyimportant - 03.01.2011

Grafika v Javě. Znalost matiky doporučována.

chio

chio - 02.06.2010

Grafika delana v jave

Majkl177

Majkl177 - 07.10.2008

Martin Němec

Martin Němec

20 hodnocení


MGA URO ZPG GPG
Cookies nám pomáhají poskytovat Vám naše služby. Využíváním těchto služeb souhlasíte s jejich použitím.