Základy počítačové grafiky

Studenti se seznámí se základními pojmy používanými v grafických aplikacích. Po absolvování předmětu by měli být schopni porozumět možnostem, které nabízejí programy pro tvorbu prezentační grafiky (formáty dat, barvy, efekty, transformace) a umět je efekt

Hodně kreditů

Shrnutí

 

  • Průměrné hodnocení: 6/10
  • Souborů ke stáhnutí: 7
  • Předmět sleduje studentů: 7
  • Předmět učí lektorů: 1
  • Diskuze obsahuje příspěvků: 0

Informace

Zkratka: ZPG
Kredity: 6
Ukončení: Zkouška
Garant: Šarman
Projektů: 1
Bodů k zápočtu: 20

Nahrát soubor Hodnotit předmět
Popis Nahrál Materiál Staženo Nahráno ▲
zkouška z minulého roku z Barborky x.soldier Zadání ke zkoušce 356x 10.01.2009
výtažek ze skript drakeno1 Jiné 366x 21.01.2009
Projekt 3D prohlížeč modelů, jen tak pro inspiraci belzebub6 Projekt 308x 21.03.2009
zkompletované materiály ze stránek ZPG nobodyimportant Skripta 345x 18.12.2010
ZPG dne 12.10 od 10:45 wraithik Příklady ze cvičení 215x 12.10.2011
Přednášky 2017 vsbstudent Balík přednášek 3x 06.01.2018
Priprava na test a zkousku 2018/2019 Foxaves Zpracované otázky ke zkoušce 2x 18.01.2019

Přednášky jsou fakt dobré, Němec počítačové grafice opravdu rozumí a umí o ní mluvit. Pokud vás zajímá grafika nebo vývoj her a chcete se dozvědět něco blíž o tom, jak to funguje, ale máte z Němce nebo ZPG strach, choďte třeba potají na přednášky. Cvičení jsou o práci na projektu, kde se implementují věci probírané z přednášek a tady se věci už trochu komplikují. Je totiž potřeba té látce aspoň trochu porozumět, a i potom je celkem komplikované danou věc naprogramovat protože OpenGL a další knihovny, které s ní pracují, nesází zrovna na to, aby se s nimi jednoduše pracovalo. Nicméně kombinací kódů od Němce, věcí z learnopengl a googlu se to dá aspoň nějak slátat dohromady. Zkouška se skládá z písemného testu, který se píše v zápočtovém týdnu a ústní části. Test sám o sobě není až tak hrozný, kdyby se psal při zkoušce. Problém je najít si čas naučit se na něj, když máte zápočtové testy a finishujete projekty do ostatních předmětů. Zkouška je založená na testu a měla by se skládat ze dvou otázek, které jste v testu měli blbě nebo neuměli. V neposlední řadě je třeba hodnotit Němce, protože jeho přístup k výuce má větší vliv na reputaci předmětu, než si asi uvědomuje. Během semestru, jak na cvičeních tak přednáškách, bombarduje studenty tím, jak bude chtít krásný objektový kód, minimálně 30 tříd a použití návrhových vzorů. Dále jak byste měli žít programováním na úkor duševního i fyzického zdraví. A v neposlední řadě jak to máte celé špatně a jako student na to nemáte žádné právo a všechno co řeknete, jsou jen výmluvy. Ve výsledku ale dostanete třeba i téměř plné body za projekt, kde není všechno, co předtím řekl, že chce, má tak 15 tříd, je tam akorát Singleton a Observer a celé to dohromady sotva funguje a to ještě ne moc dobře. To samé u zkoušky, tam pokud něco nevíte úplně dokonale tak vás slovy málem obrazně vykleští, pohrozí tím, že vás vyhodí, ale nakonec vás v pohodě nechá projít. Je to jako by dělal nějaký roleplay na zlého policajta s cílem úmyslně odhánět studenty. Nakonec bych se zmínil o tom, že údajně v nejbližších letech by se předmět měl stát povinným pro studenty IVT. Jestli do té doby nedojde k určitým změnám tak si myslím, že ze střechy fakulty poletí pár studentů nebo Němec samotný. Tento předmět je přeci jenom jeden z těch náročnějších a co mám obraz o průměrné kvalitě studentů, tak to nedopadne dobře. Obzvlášť s tím extra falešně generovaným psychickým tlakem.

Foxaves

Foxaves - 17.01.2019

Předmět mi naprosto zničil, život! Končím s programováním, jsou i jiné perspektivní obory, jako třeba stavitelství.

Karlos

Karlos - 17.10.2018

zpg jsem měl před rokem, kdy ještě náplní předmětu byly křivky a plochy a programování v javě. Byl to jeden z nějlepších předmětů z bakalářského studia. Stejně tak pan Němec je dle mého jeden z nejlepších učitelů, které jsem na škole potkal. Fabiána znám akorát z navazujícího (z PG1), kde byl taky skvělý. Bomba předmět pro ty, které grafika zajímá. Každopádně asi jeden z těch těžších.

uhervo

uhervo - 09.02.2012

Aby nedošlo k mýlce, tento předmět probírá jak grafika funguje na jakých principech je postavená, jaká matematika je za tím co vidíme na monitoru a nikoliv o vytváření grafiky (třeba pro reklamu nebo tak). Od toho je spíš předmět MGA, ale ten je pouze doplňkový (prerekvizita) k tomuto. Jak již bylo zmíněno, programuje se v C++, konkrétně OpenGL. Co se týče té teorie, nezdá se mi že by to bylo tak hrozné, resp počítačová grafika je hodně o >>> matematice <<< a pak o kódění, takže kdo matice nehovíte, tak tam radši nechoďte. Co se týče cvičícícho měl jsem p.Němce a ikdyž bylo vidět, že látce rozumí, v programování si podle mě nebyl tak jistý (subjektivní názor) a možná by byla lepší volba p.Fabián (měl to zřejmě líp zorganizované).

Forseti

Forseti - 04.02.2012

Od školního roku 2011/2012 je doznal předmět několika změn - garantem již není pan Šarmam, ale pan Němec a neprogramuje se v Javě, ale v c++. Rozhodně mi teď přijde předmět zajímavější - nevím jak je to u Němce, ale u Fabiána se nakously i věci jako anti aliasing, soft shadows, bump mapping... Horší už to je, co se týče zvládnutí teorie - je toho vážně hodně a není to pro každého.

machlik

machlik - 08.01.2012

pod vedením Martina Němce je to perfektní předmět - pro nadšence ... pro ostatní podle všeho dost komplikovatné ...

nobodyimportant

nobodyimportant - 03.01.2011

Grafika v Javě. Znalost matiky doporučována.

chio

chio - 02.06.2010

Grafika delana v jave

Majkl177

Majkl177 - 07.10.2008

Martin Němec

Martin Němec

20 hodnocení


MGA URO ZPG GPG
Cookies nám pomáhají poskytovat Vám naše služby. Využíváním těchto služeb souhlasíte s jejich použitím.