Počítačová grafika I

Jsou probírána zejména tato témata: zobrazovací řetězec, fotorealistické metody zobrazování (metoda sledování paprsku a radiositní metoda), objemové modelování a jeho apkikace a programování v OpenGL.

Hodně kreditů Bez zkoušky

Shrnutí

 

  • Průměrné hodnocení: 7/10
  • Souborů ke stáhnutí: 3
  • Předmět sleduje studentů: 11
  • Předmět učí lektorů: 2
  • Diskuze obsahuje příspěvků: 2

Informace

Zkratka: PG I
Kredity: 6
Ukončení: Zápočet
Garant: doc. Dr. Ing. Eduard Sojka
Projektů: 1
Bodů k zápočtu: 20

Nahrát soubor Hodnotit předmět

Přednášky i cvičení měl pan Fabián. Podobně jako pan Gaura i on patří mezi velké pohodáře, takže není třeba se jej bát. Cvičení obsahovali programování virtuální vesmírné lodě, resp. aplikaci různých filtrů na ni. Člověk se snadno ztratí, je teda lepší věnovat předmětu pozornost a nepodcenit jo s tím, že první hodina se zdá jednoduchá. Pokud se vám podaří splašit zápočet, jste víceméně za vodou. Zkouška je více méně pokec, o otázkách které si vyberete. Pan Fabián se dost vyptává, ale pokud víte (nebo logicky odvodíte - dost navádí ke správné odpovědi), tak jste v klidu. 8/10 jelikož jsou cvičení někdy skutečný boj.

Shiro

Shiro - 01.02.2019

Jeden z mých nejoblíbenějších předmětů. Přednášky má pan Sojka, takže super. Možná se tam sice probírá trochu více teorie, takže to se cvičením až tak neladí, ale jinak dobré. Na cvičeních je to potom úplně o něčem jiném. Programovali jsem ray-tracing. Doporučuji se trochu zamyslet nad tím, než začnete něco bezhlavě programovat, protože se v tom můžete lehce ztratit. Navíc pan Fabián vše probírá rychlostí blesku (ale jestli něco nepochopíte, tak se můžete samozřejmě zaptat). Ale jakmile pochopíte jak (a proč) se co kde počítá, tak vás to může úplně vtáhnout. Já sám jsem s projektem strávil hodně času. Ne snad pro to, že by to bylo takové těžké, ale bylo to prostě hodně zajímavé.

shogun116

shogun116 - 03.06.2014

Na přednáškách se téměř vůbec nebralo to, co se dělo na cvičeních, takže jsem si 90% útržkovité teorie musel číst po různých internetových stránkách. I tak mi chybí celkové pochopení fyzikálního principu phongova osvětlovacího modelu, proč ho sestavili zrovna takto? Já totiž nechápu, proč to nejde udělat líp, vzorec je prostě málo. Jak se v počítači má zkrouhnout fyzika neomezeně jasného světla do 0 až 255? Proč v mtl souboru není zrcadlový koeficient? Jenom (v obj) spekulární (lesklost) a Ns jako shinness (síla lesku). Proč je v té větší scéně (test_spheres.mtl) naopak stejný parametr 2x, možná 3x, jednou je to d jako opacitnost a podruhé Tr jako pruhlednost a navíc ještě barevný filtr (alá opacitnost rgb).. Fabián ještě říkal, že tam ještě cosi důležitého chybí,protže to ten program neuměl vygenerovat (nepoužíval Blender). Tyto věci jsem prostě nepochopil, takže mám zmatek a nevysvětlitelnou chybu v kódu neboť nerozumím té šabloně. Příklad: Hned první cvičení jsme měli udělat metodu generateRay, a to bylo pro mě zdaleka to nejtěžší z celého semestru. Za tím je docela hodně teorie, minimálně na jednu přednášku a ve skriptech ani na přednášce nic. Takže než jsem vygeneroval první alespoň trochu nějak vypadající obrázek, tak už byla půlka semestru za mnou, (hodně různých chyb v programu, na které se přichází jen hodně těžko.). Kromě toho jsou prý chyby i ve skriptech a taky je nějaká drobná chyba na výpočet RayTriangleIntersection na webu scratchapixel. Prostě mohl by to být lepší předmět, kdyby se víc věnovali na přednášce relevantní teorii a prezentoval ji někdo jasně, třeba jako Němec v ZPG.

katzda

katzda - 25.01.2014

Dobrý předmět pro lidi ze zajmem o grafiku. Vhodne je predmet spojit s PPA 1. Naučil jsem se v něm asi nejvíce ze všech předmětů na škole. Ale pokud hledáte kredity zadarmo tak zde je nehledejte. Ošaháte si a naimplementujete zobrazovaci retezec(2012 -) nebo raytracer/pathtracer(2013 +) krok po kroku (dulezita domaci prace z hodiny na hodinu, vše je vysvětleno na cviřeních) . Zkouska je lehka protoze temer vsechny otazky jste behem roku implementovaly nebo an ne narazili pri implementaci. A taky se naucite jak z vaseho PC vymlatit maximalni vykon v C++. Hloubka do jake pujdete je jen na vas a je tu dost prostoru pro experimenty s vykonosti/paralelismem , poolovanim, recyklaci objektu, spravou pameti, GPU, SIMD..... cas na projektu asi 20*8 protoze me proste bavilo videt jak par zmen v C++ stahne cas renderu o 50%, renderovat heatmapy ...

Drake

Drake - 09.09.2013

komb. forma s panem Fabiánem: k počítačové grafice jsem před tímto předmětem příliš nečuchnul a tak to byla pro mě fakt tvrďárna. Podstatné věci byly vysvětleny dobře, ovšem poměrně velká samostatnost je zde nutná. Jinak cílem je tu udělat projekt - u nás to byl retracer. Máte k dispozici šablonu a nějaké předvytvořené třídy (celkem dobře zdokumentované), všechno ostatní si musíte dodělat sami (průnik paprsku s trojúhelníkem, vyřešit promítání, supersampling, BVH, environmentální mapa, snellův zákon...) Pokud si tento předmět chcete zapsat, doporučuju umět dobře C++ - objekty, předávání parametrů, umět propojit více souborů ve VS a umět vytvořit a projít strom (pro BVH) Matematické ponětí o nějakých transformačních maticích na středové promítání se taky hodí. Dále pak doporučuji dílčí úlohy dělat včas, dost blbě se to dohání :-)

hpta

hpta - 25.02.2013

Eduard Sojka

Eduard Sojka

4 hodnocení


URO PG I ANO
Tomáš Fabián

Tomáš Fabián

16 hodnocení


DZO PJ1 PTE URO PG I

Missing avatar

příspěvků: 2

nenienenienenie 23.11.2014 23:39

Hledám denního studenta, magisterského oboru, prosím ozvěte se zde.

Missing avatar

příspěvků: 2

nenienenienenie 23.11.2014 23:39

Hledám denního studenta, magisterského oboru, prosím ozvěte se zde.

Zobrazit celou diskuzi
Cookies nám pomáhají poskytovat Vám naše služby. Využíváním těchto služeb souhlasíte s jejich použitím.