Matematická logika

Cílem předmětu je seznámit studenty s pojmovým aparátem a metodami výrokové logiky, predikátové logiky 1. řádu a teorií formálních systémů. Tento aparát a tyto metody jsou běžně používány v různých oblastech informatiky (precizace a formalizace intuitiv

Hodně kreditů

Shrnutí

 

  • Průměrné hodnocení: 3/10
  • Souborů ke stáhnutí: 14
  • Předmět sleduje studentů: 22
  • Předmět učí lektorů: 3
  • Diskuze obsahuje příspěvků: 0

Informace

Zkratka: ML
Kredity: 8
Ukončení: Zkouška
Garant: Marie Duží
Projektů: 1
Bodů k zápočtu: 15

Nahrát soubor Hodnotit předmět
Popis Nahrál Materiál Staženo Nahráno
Zapoctovy test 12/2014 flofa Zadání ke zkoušce 72x 08.12.2014
okruhy ke zkousce + tahák /predmety/matematicka-logika Zpracované otázky ke zkoušce 528x 20.01.2013
Odpovědi si musíte trochu domyslet, jsou zatržené od dvou lidí, ale dá se to. ratata Zpracované otázky ke zkoušce 325x 12.01.2013
variantyBCD z 5.1.2011 wib Zadání ke zkoušce 279x 12.11.2012
přepsané zkoušky z minulého roku ahlstrom Zpracované otázky ke zkoušce 547x 13.12.2011
Vypočtené všechny příklady z prologu k zítřejší zápočtové písemce z ML. LorD_OniX Vypočtené příklady 488x 05.12.2011
Prezentace, asi z přednášek Demilich Balík přednášek 167x 31.05.2011
Různé otázky ze zkoušky 2010/2011 rad Zadání ke zkoušce 453x 24.01.2011
zkouška 2011 rad Zadání ke zkoušce 417x 24.01.2011
POOPRAVENE vypracovane otazky k zkousce ML cca 55 otazek...upravujte dale POKUD jste si JISTI! wib Zadání ke zkoušce 666x 19.01.2011

Umím si představti, že by tenhle předmět " "mohl" " být dobrý, ale bohužel v podání p. Menšíka a Marie Duží to byl jeden z nejvíce zytečných předmětů, které jsem měl. Za tolik práce a nervů, tak málo muziky... Nic nového jsem se takřka nenaučil. Jediné, co si odnáším, je Obecná rezoluční metoda v PL1 a typy relací, zbytek o ničem, ztracený čas, protože je to buď bez kontextu nebo zbytečně navíc (Přirozená dedukční metoda). Zápočet vcelku easy. Zkoušku jsem dal na 3. pokus a opravdu dost jsem se učil (blbosti), test je vcelku hc; když jsem pak šel k ústní, tak tam byly body úplně zadarmo; lidi, co nic moc neřekli, dostávali skoro plný počet. Nevím, jaký smysl ta ústní má, ale je to v duchu celého předmětu - zbytečně si pár hodin počkáte ve škole na totál useless ústní zkoušku. ML bych klasifikoval jako horší TI nebo UTI ve smyslu zbytečnosti.

jiri.kacirek.3

jiri.kacirek.3 - 21.01.2015

Ze začátku předmět působí hrozivě a jako španělská vesnice, postup času ale zjistíte, že všechno má svůj smysl. Tento předmět je důležité nepodcenit. Pokud v hodinách aspoň dáváte pozor, projdete si půl hodiny před bonusovým testem přednášky a věnujete trochu času učení, na zápočet dosáhnete v pohodě. Druhá věc je zkouška. Z komentářů tady na vsbskladu jsem měl ze zkoušky velký respekt, stejně tak jako spolužáci. Ale platí zde jedna zásada: Pokud se dobře naučíte, není to problém. Ano, je to slovíčkaření, ale všechno to má svůj smysl a logika. Doporučuji se vykašlat na učení z přednášek, ale najít si skripta od Duží pro Matematickou Logiku. Spolu s materiály tady (správné odpovědi k otázkám) to musíte dát. Ústní část zkoušky je poměrně zavádějící; já měl to štěstí v prvním termínu, že byla p. Duží dobře naladěná a v podstatě za nic jsem dostal hodně. Doporučuji si vypracovat okruhy na papír.

m4x111

m4x111 - 07.01.2015

Jeden z nejprotivnějších předmětů, který jsem na VŠB zažil. A za to, že jsem tím předmětem přešel s relativně dobrým výsledkem vděčím paní Dráždilové (na cvika je prostě super). Na přednášky ze všech předmětů se snažím obyčejně chodit, ale v tomto předmětu to prostě nešlo. Zaprvé za to mohl čas, ve kterém se konala, a zadruhé i přednášení paní Duží, která se byla schopna zamotat i do svého příkladu, takže člověk odcházel z přednášky zcela zmatený :D Písemná část zkoušky pak (alespoň pro mě) byla utrpením. Nějak jsem to ale dal a ani jsem nešel na ústní část, protože jsem si říkal, že za další trápení mi ty body nestojí :D 4 hvězdy dávám snad jenom kvůli paní Dráždilové

shogun116

shogun116 - 03.06.2014

Velmi těžký předmět, jako zápočet je v pohodě, pokud ti to myslí. Písemná zkouška, doporučuji jít na předtermín..ale ÚSTNÍ, ústní je šílená. Marek je v pohodě, ale Marie je šílená, když nevíš, tak se většinou naštve a pak nevíš ještě víc....je třeba se hodně připravit.

rekursman

rekursman - 27.02.2014

Nejhorší předmět co jsem zatim kdekoli a kdykoli měl!!! Jsem dálkař, přednášky jsme měli s pí. Duží, která kdyby byla soutěž o to někoho uspat, tak by asi vyhrála (ne spíš by byla druhá po Kracíkovi, ale ten alespoň na STA něco naučil!), v přednáškách a skriptech je opravdu hodně slátanin o životě toho a toho člověka co vymyslel to a to. Můj typ na učení: Zápočet: Kašlete na skripta, přednášky a další, nejlepší je učit se z materiálů dostupných zde na všbskladu, obzvlášť doporučuju soubor kde jsou materiály od Číhalové, hlavně rezoluční metoda, která je tam vysvětlena naprosto dokonale, navíc tento materiál se potom hodí i k ústní, dále ze stránek Duží Sémantická tabla ve výrokové logice, další materiály už podle potřeby a podle testových verzí zápočtu (kde volte přednášky a skripta jako poslední a v tomhle pořadí), Duží nám také po začátku zkouškového změnila otázky k ústní, takže zmizelo pár okruhů co měla u sebe na webu, ty by ale měli být také k sehnání tady. K písemné se doporučuju učit z materiálů které jsem sem poslal, jednak navyknete na typ otázek a testu a jednak se tam dost otázek shoduje, dále potom z okruhů (ať už z těch aktuálních nebo z těch co jsou dostupné zde). Napíšu to asi takhle před rokem jsem byl na jednom termínu a výsledek z písemné byla (ne)hezká 0, asi 3x jsem si přelouskal otázky které jsem dostal od kámošky a další den jsem měl 22... bohužel jsem neprošel u ústní (Duží). K ústní doporučuju okruhy plus doplňkové materiály od Duží ze stránek co tam nenajdete tak poslední naděje skripta. PS: NEVĚŘTE TOMU ŽE ÚSTNÍ DÁ 99% LIDÍ!!!! Je to naprostá kravina, důkazem jsou letošní termíny, kdy z 8 přihlášených lidí jsme k ústní šli 3!!! a neudělal to ani jeden z nás!!! Podle mě je na ústní lepší Duží, ale hodně záleží na tom jak se vyspí a na momentální náladě, pokud se například nespárují Menšíkovi jeho stupídní QR kódy na testech s těma v ještě stupidnější Elogice, tak se k němu nepřibližujte ani na metr!!!! Ať tak nebo tak neni nic lepší než poslouchat půlhodiny Menšíkovo: "to ale není pravda", to pak máte chuť ho poslat do míst kde slunce nesvítí!!!

ratata

ratata - 24.02.2013

100 ruzných názvů, pro 10 stejných věcí ve dvou skupinách... predikátová a výroková logika... Slovičkaření na nejvyšší urovni, 3 hodinová ubíjejí cvičení a jako třešnička na dortu, skvělý, široce nasazovaný, každý den v každé firmě využivaný program prolog. Zápočet, i když je jen jeden pokus, se dá s lehkou přípravou udělat. Zkouška je už kapitola sama pro sebe.

bandit

bandit - 09.02.2013

Jak už bylo řečeno, kamenem úrazu je hodnocení. Minima jsou všude, v zápočtových písemkách i ve zkouškovém testu a ústní části zkoušky. Nejvíc jsem se obával ústní části, ale nakonec nebyla až tak hrozná, i když už bych tam znova jít nechtěl.

DarkLord

DarkLord - 08.02.2013

Obsah předmětu není těžký na pochopení. Hodnocení je však příliš přísné. Druhý zápočtový test byl tak 3x těžší než všechny úlohy, které jsme řešili na cvičení, ale dal se zvládnout s následnou půlhodinovou křečí v ruce:-) Zkouška se dělí na písemný test a ústní. Test má brutální bodování, kdy se špatné odpovědi odečítají v plné výší od ostatních správných (tzn. za celou špatnou otázku nezískáte body a ještě se stejný počet odečte od zbytku). Pro ty, kteří nepochopili úplně vše, je to celkem zabiják. Test je třeba zvládnout tak na 80%, abyste měli alespoň minimum. Ústní pak už byla pohoda.

uhervo

uhervo - 09.02.2012

Předmět jako takový je poměrně zajímavý, poměrně dobře podaný i dobré cvičení. Obtížnost látky jako takové lehce těžší. Ale zkouška, to je extrém. Bodování je dáno způsobem, kdy to, co je špatně se odečítá od toho, co je dobře (tedy 75% testu správně = 50% bodů, 50% správně = 0 bodů). Je tedy potřeba se na ni opravdu důkladně připravit. Tohle se víceméně týká první části zkoušky, ta druhá je ústní a pokud se člověk učil (tedy test nepsal zpaměti ve stylu "tohle je A a C" --- což ani moc dobře nejde), je hodně vysoká pravděpodobnost na úspěch. Tipy na úspěšné složení zkoušky: - průběžně se učit (z hodiny na hodinu) - učit se z přednášek - učit se z cvičení - pokud něco ve cvičení neumím, opakovat - učit se ze skript - pomáhá učit se z okruhů na stránkách garantky Test je taktéž hodně o slovíčkaření.

Seung

Seung - 01.02.2012

Cvičení bylo úplně v pohodě (logiku jsem už párkrát měla) - nebyla jsem u Menšíka. Zápočtový písemky pokud chápete látku, tak jsou taky v pohodě. Vyplatí se chodit na přednášky, pokud je má pan Menšík. Garantka předmětu mi u přednášek dvakrát nesedla. Spousta omáčky a zajímavostí z historie, ale když vysvětlovala příklad, tak se buď ztratila ona nebo já :-) Zkouška je zlá. Dobré je jít na předtermín v prosinci, abyste v lednu byli psychicky připraveni. Na písemnou část jsem se nejdříve učila ze svých poznámek a skript (strop mi unikl o pár bodů) a v druhém pokusu jsem se učila z okruhů, které jsou dostupné na stránkách garantky (v pohodě jsem zvládla). Ústní část je asi lepší u pana Menšíka, já byla u paní a ta mě malinko podusila. U ústní zkoušky si vylosujete okruh, ze kterého Vás bude zkoušet a zkouší se jen z toho okruhu :-)

trilli2

trilli2 - 24.01.2012

tento předmět se nesmí v žádném případě podcenit! je třeba si dát pozor a snažit se nasbírat co nejvíce bodů u testů nebo se aspoň vlézt do minima, jinak je to u zkoušky téměř bez šance. jedná se prostě o vyhazovací předmět a podle toho vše vypadá. takže dejte si extra bacha...

bay011

bay011 - 07.02.2011

Zatím nejhorší předmět, co jsem zažil. Ne že by to bylo nudné nebo nenaučitelné ... ale ti lidé a ten způsob hodnocení, jak zde již padlo.

amissus

amissus - 19.01.2011

Jeden z nejhorších předmětů a to jsme to v letošním roce měli lehčí než ti před náma.

x.soldier

x.soldier - 19.01.2011

Celkem vpohodě předmět, ze kterého však jeho osazenstvo (to jest KDO a JAK to učí) udělali kompletní peklo díky systému zkoušení a bodování. Skvadra logiků je velice svérázná, pokud to mám říci slušně. Přednášky většinou nuda a pokud je neměla přímo pani Duží, tak i mnohdy o nervy s panem Menšíkem například, který nedovolil na C3 ani otevřený notebook, když jsme brali prolog, prostě bez komentáře. Kurz slušného chování by jim některým prospěl. Ono to totiž jde, jen stačí chtít a nedělat z komára velblouda. Za mě tedy hnus a jsem rád, že to mám zasebou. Nikdy víc...

Demilich

Demilich - 04.01.2011

Predikátová logika atd... rozšíření z UTI. Snad se to bude dát udělat. Zatím si myslím že tato matika patří na této škole k těm lehčím.

x.soldier

x.soldier - 15.09.2009

Marek Menšík

Marek Menšík

23 hodnocení


ML UTI PP ISY
Marie Duží

Marie Duží

1 hodnocení


ISY ML ISY
Pavla Dráždilová

Pavla Dráždilová

20 hodnocení


ML UTI
Cookies nám pomáhají poskytovat Vám naše služby. Využíváním těchto služeb souhlasíte s jejich použitím.