Databázové a informační systémy

Ve druhé části databázového bloku se seznámí studenti s jedním SŘBD podrobně, s řadou dalších SŘBD informativně. Dále se rozšířuje teorie databázových systémů: metody ochrany konzistence databáze, transakce. víceuživatelské prostředí IS, jeho problémy a m

Hodně kreditů

Shrnutí

 

  • Průměrné hodnocení: 6/10
  • Souborů ke stáhnutí: 184
  • Předmět sleduje studentů: 36
  • Předmět učí lektorů: 11
  • Diskuze obsahuje příspěvků: 0

Informace

Zkratka: DAIS
Kredity: 8
Ukončení: Zkouška
Garant: Doc. RNDr. Jana Šarm
Projektů: 1
Bodů k zápočtu: 0

Nahrát soubor Hodnotit předmět

Tento předmět ve mně zanechává protichůdné emoce. Na jednu stranu se v něm probírají zajímavé a užitečné věci a test se oproti tomu v UDBS dá v pohodě zvládnout na první pokus. Na straně druhé je projekt, specificky část věnovaná jeho analýze, které zatím jsou tím nejhorším, s čím jsem se zatím tady potkal. Silně doporučuji všem, jakmile chápete transakce a procedury, vezměte si zadání projektu a dopředu na tom začněte pracovat. Co se týče nutnosti tří procedur, hned na začátku se vzdejte vize, že to budou nějaké, který by prakticky dávaly smysl. Lepší první blbosti co splňují podmínky než nad tím promarnit týden, kde ve výsledku stejně skončíte s kdo ví čím, co by v praxi nikdo nechtěl. Zbytek projektu už tak náročný není ale i tak vám sežere pěkných pár dnů. Když s tím nezačnete dost brzo, může se vám stát, že nad tím strávíte 6 týdnů, budete úplně vymačkaní a bude rádi za to, že je víkend před zápočťákem a vy konečně začínáte pracovat na projektech do ostatních předmětů. Jinak na zkoušku je třeba se naučit dost věcí a hodnocení jsou vcelku přísná, takže to je třeba taky nepodcenit. Na cvičení jsem měl Chovance, naučit umí a u projektu hodně ochotný pokud vidí snahu, akorát je potřeba se ho na všechno zeptat, protože sám některé detaily nesdělí a to pak můžete mít o stejné věci úplně odlišnou představu.

Foxaves

Foxaves - 18.06.2018

Předmět je sice zajímavý, ale náročný. Během semestru se píše 1 test, průběh podobný jako v UDBS, je to jen o něco málo jednodušší. Pak přijde na řadu projekt - jak tady píšou ostatní, zabere vám to tunu času, takže radši začněte dřív. Na přednáškách se probírají (v druhé polovině semestru) docela zajímavé věci o databázových systémech. Zkouška je dost těžká - sice jsou tam "jen" věci z prezentací, ale Krátký hodnotí dost přísně, vyžaduje přesné odpovědi, nic nesmí chybět, nic nemá být navíc. Takže i když to učivo umíte, musíte se ještě naučit správně formulovat odpovědi.

Kori

Kori - 12.06.2018

Přijde mi to jako hrozná blbost, ale pokud máte materiály z loňských ročníku tak se to dá zvládnout

Redro

Redro - 01.06.2018

Jeden z lepších předmětů, chce to nějakou tu přípravu, ale určitě to není tak hrozné jak zde někteří píšou. V druhé polovině předmětu ( po realtime testu ) se na přednáškách začínají probírat celkem zajímavé věci ohledně databází, transakcí, obnovení databáze po pádu.. Projekt je EZ, jen to sežere dost času. Určitě mi to něco dalo, pokud chcete být SW developer je dobrý vědět jak to funguje pod pokličkou, včetně optimalizace.. Dalo mi to asi nejvíc ze čtvrtého semestru.

Alixer

Alixer - 01.06.2018

Údajně těžký předmět - mi ani nepřišlo, určitě lehčí než UDBS nebo TS. Po první polovině semestru jednoduchý realtime test, potom projekt - pro lidi jako já, co dělají věci na poslední chvíli to byly, jsou a budou adrenalinové nedělní večery, ale zvládnout se to dá a ani to nemusí zabrat tolik času, jak se tady avizuje. Celkově mě to bavilo a narozdíl od mnohých jiných předmětů i něco naučilo.

hajmajeboss

hajmajeboss - 10.05.2018

Jeden z tazsich predmetov 2. rocnika. Realtime testy celkom v pohode, pokial clovek chodi na cvika a robi co ma. Potom pride projekt , ktory vam zoberie takmer vsetok volny cas, vratane spanku. Niekolko stranova analyza + implementacia v C# alebo Java, odovzdavanie na viacero faz. Skuska narocna , ale da sa to dat na minimum aj na 1. pokus pri intenzivnom uceni aspon 1-2 dni dopredu. Pan Kratky pozaduje presne a strucne odpovede, ktore sa daju naucit z jeho prednasok, ale dost slovickari, preto sa treba ucit skor naspamat a neopisovat veci vlastnymi slovami.

Falus

Falus - 02.11.2017

Na cvika doporučujem pana Kašpara. Čo sa týka skušky je takmer nesplnitelná. Učil som sa na to hodiny napisal som na skuške cely papier a pan Krátky mi to aj tak neuznal.

Sebastián.Husár

Sebastián.Husár - 05.10.2017

Zaujímavý predmet, aj keď so semestrálnym projektom náročným na čas. Vďaka nemu som nazbieral nové skúsenosti s ASP.NET (áno aj keď s týka tento predmet databáz, na konci budete programovať projekt v C# - máte na výber desktop alebo web). Tento predmet ma veľmi bavil. Hlavne ho netreba podceniť

DaniellesShadow

DaniellesShadow - 12.05.2017

Jeden z nejtěžších předmětů co vás v druháku čeká, stačí obětovat trochu času a dá se zvládnout. Ale hodně toho naučí

woLTik

woLTik - 11.05.2017

Zbytečně komplikovaný projekt, který s databázi nemá téměř nic společného :D ale zkušenost a zajebané hodiny dobré

Kenny

Kenny - 08.05.2017

..

MR.BLBEC

MR.BLBEC - 03.05.2017

Předmět nabízí docela zajímavou látku, přednašející p. Krátký ji i velmi slušně vysvětluje. Problém nastává u hodnocení projektů, které se velmi liší u jednotlivých vyučujících. Celkově vzato se v tomto předmětu nedá flákat a u projektu, hlavně tedy u analýzy, kterou skoro nikdo nedal na poprvé se zapotíte. Zkouška je z učiva z přednášek a je potřeba to umět docela dost detailně, jinak si to zopakujete. Z doslechu vím, že předmět hodně lidí opakuje ve třeťáku a dost lidí vyhodí ze školy, když to nedají napodruhé. Ale v reálu moc nefunguje ani druhá šance, takže buďme rádi. Jak bylo ve filmu Piráti ze Silicon Valley - svět je binární, buď jste jednička, nebo nula. To by cca. odpovídalo obtížnosti zkoušky - buď víte všechno a projdete, nebo něco nevíte a opakujete. Nic moc mezitím není.

jan.mitoraj

jan.mitoraj - 13.06.2016

Tento předmět je takový strašák ale není tak hrozný jak ho ostatní popisují. Pokud chodíte na cvika a děláte co máte tak test v pohodě zvládnete. Projekt je sice trochu rozsáhlejší ale není nijak extra složitý a pokud si nevíte rady na cvičeních vám pomůžou a navíc je k dispozici i vzorový projekt. Zkouška je tak středně těžká, je potřeba se k ní naučit teorii z přednášek. Celkově je to zajímavý předmět ve kterém jsem se hodně naučil.

Nsoft

Nsoft - 22.06.2015

Jeden z nejtěžších předmětů Bc. studia. Testy na procedury v SQL jednoduché, projekt masakr - tři týdny stresu a nedostatek spánku - nikdo nic podrobnějšího neřekne, prostě jen tady máš zadání a dělej. K panu Krátkému je potřeba najít si cestu - zprvu si o něm budete myslet hodně špatné věci, bude vám připadat arogantní a přísný. Nakonec si ale získal můj respekt. Zkouška peklo - nedání o jeden bod bez možnosti jeho vyprošení je zcela běžná věc, stejně jako přísné hodnocení :-) V konečném součtu jsem se ale toho hodně naučil, proto hodnotím pozitivně.

vac

vac - 23.01.2014

Po mojej prvej sluzonej ceste som pochopil, binarny pristup doc. Kratkeho:) vsetko alebo nic.. Zakaznik vam nemoze strhnut body, alebo vam neda menej penazi, ked vam nieco chyba..kym to nebude vsetko tip top tak vam proste nezplati:)

steve

steve - 08.10.2013

Pro mě jeden z nejlepších a nejužitečnějších předmětu Bc studia. První pořádná tvorma IS od základů - dá se na tom hodně naučit. Docela námáhávý projekt, ale výsledek stojí to za to. Učivo ke zkoušce jsou docela obsáhlé.

swinx

swinx - 24.09.2012

Jeden z nejtěžších předmětů, jaké jsem kdy měl. Podle mě to je tím, že špatně koncipovaný. Na to že je DAIS jen jeden semestr, tak je tam až příliš moc věcí. Na začátku se nestihnete ani pořádně nadechnout a už je tu první vyžazovací kolo v podobě PL/SQL testu, kde funguje všechno nebo nic (buď máte celou proceduru dobře nebo si to můžete zopakovat). Za pár dalších týdnů přichází druhé kolo. Tentokrát T-SQL, kde se vám může stát, že se vám budou syntaxe PL/SQL a T-SQL hodně plést. Nakonec semestru přichází projekt v podobě IS. Je to spíše takový domácí úkol, kdy vám o tom nikdo celkem nic neřekne a vy to musíte nakodit. Určitě začněte psát ten projekt co nejdříve, protože jinak to asi nestihnete. Hodně času zabere jenom to, abyste pochopili co vlastně máte psát a potom ještě víc času zabere samotné programování aby to nějak fungovalo. Do toho musíte ještě dělat dokumentaci, což ale oproti samotnému psaní IS nezabere moc času. Tudíž zápočet je celkem masakr. Naštěstí se pan Krátký slitoval aspoň na zkoušce, kde dal zadání hodně podobné zkouškám z předchozích let. Ale byl jsem na prvním termínu, což možná bylo určující, takže nevím jak to probíhá na ostatních. Někde jsem zaslechl, že se obtížnost zadání postupně stupňuje, takže bych asi doporučoval jít na zkoušku co nejdřív.

shogun116

shogun116 - 22.05.2012

Tenhle předmět hodně dá a hodně vezme, hlavně z pohledu času a nervů. Řekl bych že je to kvalitní průprava do PL/SQL a T-SQL a taky si vyzkoušíte implementaci IS pod .NETem nebo J2EE. Rozhodně nepodceňovat přípravu a chodit na cvika. Realtime testy jsou masakr, ale pokud jste dobře připraveni tak si myslím že se to dá vpohodě zvládnout. Hodně taky ale záleží na cvičícím. Sám jsem měl pana kolegu Krátkého a první termín na PL/SQL neudělal nikdo z 16ti lidí.Sám ale nakonec řekl, že to bylo moc složité a na T-SQL už bylo zadání vpohodě. i oprava PL/SQL se už pak dala. Projekt byl pro mě dalším šokem, asi nejvíce časově náročný projekt, který jsem zatím dělal. Kombinace PL/SQL a .NETu je sice fajn, ale když to máte naimplementovat a vidíte něco takového poprvé v životě, téměř bez žádného vzoru, tak to je fakt síla.Ale nadruhou stranu pokud máte aspon trochu ponětí o tom co je to objektově orientované programování tak se to dá nějak spatlat dokupy aspon za to minimum. Zkouška se skládá z teorie, která se probírá na přednáškách + obcas navrhout nejakou tu funkci a napsat zdrojak PL/SQL nebo T-SQL, Nic co by se nedalo nadrtit, háček je spíše v tom že máte 3 otázky a 30minut času.Zatím asi nejhorší zkouška spolu s APPS co se týče času, abslutně není čas nad něčím přemýšlet, nevím kam Krátky spěchá ale tohle je na palici.Celkově hodnotím za 7. náplň je zajímavá, myslím že mi předmět hodně dal, 3 body strhávám za časové rozvržení a to u všeho, na projekt je málo času, zkouška jakbysmet a na realtime testy taky není bůhvíkolik času.

mor0046

mor0046 - 16.05.2012

Docela v prd... :D sice sem zapocet dostal, ale byl to des a hruza... pro vetsinu lidi likvidacni predmet kvuli kteremu prechazeji na jiny obor nebo i ze skoly uplne... Takze pri volbe oboru na konci prvaku si dobre rozvaste jestli chcete jit na IVT..

mart-in

mart-in - 15.05.2012

Dobrý předmět, užitečná náplň. Probírají se procedurální nádstavby SQL od Oraclu a Microsoftu. Test z PL/SQL a T-SQL u Chovance naprostá pohoda nic náročného. Zadání od Krátkého bylo trošku náročnější, ale dalo se. Projekt: implementovat a vyladit vlastní informační systém. Buď v ASP nebo v J2EE, co je vám bližší. Každopádně projekt je samostudium typu pokus omyl, na cvikách se už jen odevzdávají dílčí části a maximálně se můžete na něco připtat. Každopádně předmět není takový strašák jako se tady o něm hovoří ( i když i u nás to hodně lidí nedalo ale je to hlavně o přístupu ). Zkouška teorie...

safiron

safiron - 13.05.2012

náplň předmětu sice zajímává, ale nedostatečné ifnormace pro vypracování semestrálního projektu

Jurasz20

Jurasz20 - 11.05.2012

Tenhle predmet mic moc nepadl. Jsem rad ze jsem rad ze jsem mel na cvika Rihoska, kdybych mel Kratkeho tak to by bylo sila. Predmet by mohl byt dobry, kdyby Kratky na prednaskach porad neprobiral optimalizaci databaze. Delate projekt, potrebujete vedet jak co udelat, ale kdyz prijdete na predsku, tak Kratky zase mluvi neco o optimalizaci a rychlosti jednotlivych dotazu - to me fakt zajima kdyz potrebuju znat veci na ten projekt. Jedna vec. Druha vec ze se ucite T-SQL a zaroven PL-SQL - to se tam do toho predmetu nevleze proste. Idelaka: PL-SQL, a probirat projekt, nejaka zaklady PHP apod. aby se tam kurnik dalo v tom projektu neco zbastlit! Takhle mate dokonce sablony projketu verzi v Jave a php a verzi v Ado.NET komunikujicich s Oracle...a neumite ani jedno... Dal bych hodnoceni 9 kdyby to bylo ok ale dam tak za 6.

GeorgeLD

GeorgeLD - 03.05.2012

v podstatě souhlasím s Froggerem, vystihl to přesně. Snad jen dodatek ke zkoušce - varianty byly hodně nevyvážené a když byly 2 termíny v 1 dni, vyplatilo se zajít na ten dřívější

Forseti

Forseti - 04.02.2012

DAIS se dá v podstatě rozdělit na tři zásadní etapy. První přichází test PL-SQL, na ten je nutné se připravit a musím říct, že podmínky jsou velmi vstřícné. Kromě toho, že je možné používat všechny materiály na Dbedu, tak je také možné používat uložené funkce a procedury ve vlastní části db - jako dobrý postup se ukázalo zpracovat si individuálně všechny příklady ukázkové písemky (je jich asi 8), vyzkoušet si to (v praxi to opravdu vypadá úplně jinak než na papíře) a při testu pak byla velká šance, že otázka odpovídala zhruba tomu, co si člověk už dříve vyřešil, takže stačilo jen vzít uloženou proceduru, trochu si ji přizpůsobit a bylo vymalováno. Stále však platí, že u doc. Krátkého je to "všechno nebo nic", takže spoléhat se na to, že si to člověk jen nějak vyčte z přednášek během testu nestačí - je potřeba tomu rozumět. Pak nastoupil projekt, peklo na zemi. Když jsem viděl, co všechno je požadováno a v jakém termínu, tam mě málem křísili na JIPce. Kromě toho, že jsme s technologií ASP.NET a JavaEE nebyli v této škole ještě vzájemně představeni, tak ještě řešit procedury na straně databáze - to znamená, že týden člověk strávil jen tím, že zjišťoval kudy ty data vlastně tečou a jak se dělá třeba pitomý combo box navázaný na data z db, pak když začal jakž takž fungovat první číselník, tak další týden padnul na logiku hlavní části a když už končilo zápočtové období, tak jsme si teprve začali hrát s komplikovanějšími Sql příkazy. Splnit všechny body zadání v termínu - téměř nemožné. Takže se člověk vlastně nenaučil ani udělat pořádně aplikační část, ani si nepohrál s laděním na straně db, všechno tak nějak jen napůl cesty, za poklusu. Co se týče písemky, způsob jejího provedení přinutí každého se naučit úplně všechno co je v pdf na stránce dbedu - nestačí umět ode všeho něco. Shrnutí - velmi frustrující předmět, organizačně nedotažený, nenaučí pořádně to co by měl.

Frogger

Frogger - 01.02.2012

Zatím asi opravdu nejtěžší předmět co jsem zažil. Real-Time testy na PL/SQL a T-SQL jsou docela nářez, pokud člověk není programátor má s tím velké problémy, je třeba se pořádně připravit a vše si odzkoušet z klidu domova. Projekt doporučuji řešit hned po druhém testu. Je na něj strašně málo času a je neuvěřitelně obsáhlý, navíc vám to nikdo nevysvětlí a musíte všechno nějak zpatlat sami. No a třešničkou na dortu je zkouška. 3 otázky a 30 minut času. Je k tomu potřeba znát komplet přednášky mistra Krátkého, může se tam objevit cokoliv. Tenhle předmět by měli dát na 2 semestry... je to vražedné!

X_Files

X_Files - 27.01.2012

V žádném případě tento předmět nepodceňujte! Je to fakt psychárna. Jak už tu psal někdo přede mnou - po pohodových předmětech přišlo takové peklo. My jsme psali v ZS 2 testy. Co jsem tak slyšel, tak minulý rok se psal jeden. První test přišel v 4 -5. týdnu a byl na PLSQL, které jsem v tom období začínal sotva chápat. Upozorňuju, že pocit "vím jak se píše procedura" na test vůbec nestačí. Chce to nadrtit nejeden (těžký) příklad a dostat to do krve. Osobně jsem na 1. test dostal fakt šílené zadání, takže 0. S minimem u testu nepočítejte. Prostě musíte vypotit 98-100% funkční kód, jinak nula. (První test úspěšně zvládlo 20% lidí ze 230...) A sotva se člověk zpamatoval z tohoto šoku, přišel za 2 týdny test z MSSQL, kde se dělá půlka věcí jinak. Počítejte také s tím, že na obyčejných cvikách se NIC nenaučíte, nikdo Vám nebude chtít nic vysvětlit. To VY musíte do cvičících přímo hučet, aby vám něco řekli. Pokud toto peklo chcete přežít bez psycické újmy, určitě na cviko volte někoho jiného než garanta předmětu, pana K. . Ten měl totiž až nereálné požadavky na projekt a neuznal vám ho i za drobnost. Ke konci semestru bylo tedy pořádně horko, to mi věřte. Zároveň ale dělejte tak, abyste zvládali DAIS i ostatní předměty! Zkouška vypadá, že se stačí naučit asi 50 stránek ve skriptech a podívat se na prezentace. Je na ní půl hodiny. Nepanikařte, je to tak akorát. No a na závěr chci dodat - takové peklo a ještě budete mít o kredit míň. Přitom tento předmět by si zasloužil tak 9 kreditů...

M!ank4

M!ank4 - 11.01.2012

Pozdraujem docenta Krátkeho a nech sa mu v živote darí. Myslím že dokáže urobiť peklo z hociktorého predmetu. Na projekt bolo tento rok o týždeň menej teda 4. A mám pocit že časom ho dá ako realtime test. Stane sa na tejto fakulte legendou. Čo sa týka predmetu veľmi zaujmavý naučí toho veľmi vela ale za cenu trvalého poškodenia psychyckého zdravia. Tento predmet by mal o rok skončiť ale docent Krátky má len 35 a ani zďaleká nekonči...

steve

steve - 01.12.2011

Nebudu psát konkrétní věci, které zde zmínili kolegové předemnou jen bych rád řekl 3 základní postřehy k tomuto předmětu. 1; Předmět z TIS přesunutý do DAIS, co že to znamená? Že na projekt je místo celého semestru cca 5 týdnu času (nehledě na zvýšený počet tabulek). 2; Projekt napsat buď v J2EE nebo ASP... ASP neboli C# je k zapsání na letní semestr (napřed hezky udělat projekt v ASP a v dalším semestru se to teprve naučit) 3; nemusíte se vubec snažit, je uplně jedno jestli mate 20 nebo 10 bodu z projektu, protože i kdyby jste měli ten nejlepší realtime test a nejlepší projekt tak stejně ze zkoušky musíte mít 31 bodů byť vám chybí 11. Toto všechno v povinně volitelném předmětu, který je jediný na výběr tzn. každý ho musí mít i když je volitelný. Tímto zdravím krátkého.

bandit

bandit - 24.01.2011

Tento rok si pro nás pan docent Krátký připravil malé překvapení a to v podobě tvorby IS na datové vrstvě (jak sám řekl: "Rozhodl jsem se přesunout projekt, co se dělá v TIS do DAIS."), kdy vám veškeré podmínky, které musí splňovat řekne 3 týdny před odevzdáním. Tímto bych mu rád na dálku poděkoval, že jsem si mohl na vlastní kůži vyzkoušet, že lidskému tělu stačí spát jen 3 hodiny denně a je stále schopné fungovat. Tento předmět hlavně sráží rozdílná úroveň cvičicích, kdy u jedné skupiny si cvičící vymyslí vlastní verzi real-time testu a u druhé se píše na příklady z úkázkové písemky a to samé platí u hodnocení projektu - jedná skupina to musí kompletně všechno a u druhé skupiny nemusí mít nic a přitom mají plný počet bodů. Náplní předměetu je real-time test na PL/SQL (sice pan Krátký říká, že vám dá jen dva termíny, ale stejně pak vypsal 3. termín) a poté vypracování daného projektu. Jinak bych si dal pozor na to, že během semestru se objevila informace, že pokud nemáte TZD ze 4. semestru, tak nemůžete absolvovat DAIS, ale nevím jak to nakonec dopadlo.

Hackiest

Hackiest - 20.01.2011

Náplň pro mě zajímavá, test nedomyšlený (jsem z prvních pro Krátkého experiment). Zkouška tak střed, víceméně naučit se nazpaměť něco teorie.

amissus

amissus - 19.01.2011

Jeden z nejtěžších předmětů na FEI. Takové síto ve třeťáku. Po sérii lehkých předmětů, které byly jen formalitou do celkového součtu kreditů na bakalářském studiu se objevil první předmět, do kterého člověk musel opravdu vložit nějaké úsilí. Pokud se budete věnovat předmětu, určitě ho nepodceňujte. Na cvika choďte a i když si nevíte rady s programováním, zkuste si najít oporu u svého spolužáka, který programovat umí. Pokuste se na základě jeho tvorby vytvořit vlastní IS a pokuste se porozumět aspoň takhle. Rozhodně věnujte před zkouškou čas skriptům k TZD (Teorie zpracování dat), i k DAISku. Na real-time testy jsou opět všude spousty materiálů, takže byste neměli být překvapeni zadáním. A ústní část - tak to je samozřejmě hotové peklo pro nepřipraveného. Pochopíte-li význam slov "relace", "transakce" a dalšich takových pojmů, máte vyhráno. Osobně jsem šel na DAIS až na 4-tý pokus, kdy jsem požádal o komisionální přezkoušení a kredity jsem úspěšně získal. Patřil jsem totiž k těm méně připraveným. Hodnotím za 8. Předmět dá hodně (všichni absolventi mají úspěšně základy tvorby IS za sebou), ale jako spousta lidí zde strhávám body z hodnocení za nevyváženost zadání real-time testů a také za někdy až moc subjektivní přístup paní Šarmanové ke studentům. Doporučuji na ústní jít až po obědě, kdy je paní Šarmanová spokojeně najedená. :)

Roggy

Roggy - 16.01.2011

Vysoká nevyváženost a někdy i nejednoznačnost zadání real-time testu. Proejtk docela v pohodě, dá se vybrat zadání. Na zkoušku se třeba naučit, pak se dá.

chio

chio - 02.06.2010

Jeden ze série předmětů zaměřených na DB. Chce tomu věnovat čas a dostatečně se připravit na real-time test. Zkouška se dala, byly tam otázky pouze z přednášek...

anja

anja - 14.05.2010

o Je potřeba se věnovat předmětu, přinejmenším chodit na cvika nebo si doma dělat všechna cvičení. - V real-time testu se mi objevilo téma, které jsme se neučili. - Oracle Developer - klasická Java aplikace => pomalé, velké (paměť). - Zkouška je omezena minimem, tedy ti, co v předmětu balancují nemají šanci skončit s malým, ale dostatečným počtem bodů. - Ústní přezkoušení vyžaduje 100% znalosti => jednodušší je přihlásit se na další termín zkoušky. + Oracle a celkově SQL technologie jsou užitečné, tedy předmět. - Trojhodinovky jsou na mne moc - únavné přednášky. = Předmět má smysl, ale v některých místech je podle mne zbytečně obtížný. Pro budoucí absolventy: makat, makat, makat, jinak nemáte šanci.

Seung

Seung - 16.02.2010

2 bandit. Promin, ale neopakuju to tobe ale lidem, kteri si budou chtit precist hodnoceni predmetu, tzn. co se v nem bere, jake jsou podminky, jake projekty, jaka obtiznost. Zatim vse co jsem napsal odpovida skutecnosti tak, jak sem prosel predmetem ja. V cem s tebou souhlasim je ponekud divne hodnoceni pana Fasugy (nemel jsem ho, nevim) a pokud by mi tohle udelal, tak bych si za doc. Kratkym jiste zasel. Ohledne vedeni ing. Walderem ja s nim problem nemel, co jsem chtel vedet tak mi poradil, prece je to jenom doktorand a nemuze vedet uplne vsechno. Ohledne problemu s praktickou ukazkou projektu, ja mel pripravenou par strankovou prezentaci o zadani + me reseni a stacilo to. Nemusel jsem spoustet kod a nic predvadet (mozna to bylo typem zadani). Co vim tak praktickou ukazku museli predvest ti, kteri sice meli neco vypracovano, ale neumeli to moc okomentovat - tem rekl, at mu to ukazou v praxi. Ohledne "velkorysosti" doc. Kratkeho si stojim za svym, byly proste dva terminy, jeden radny a jeden opravny a jakakoliv zmena v podobe pridani dalsiho opravneho terminu je jenom jeho vec a snaha vyjit studentum vstric.

x.soldier

x.soldier - 04.02.2010

s0vet - je krásné, že mi píšeš vše, čim jsem prošel, asi máš dojem, že si to potřebuju zopakovat slovně. na Druhem terminu např. takový Fasuga měl takové bodování - 13 = max. Waldera jsem měl i já - nezlob se na mě, člověk, který na první hodině nevěděl velikost INTu pro mě až tak v pohodě není, když učí, co učí. Navic, jako jediný chtěl i praktickou ukazku u projektu, nestačila mu jen teorie jako kratkemu. Rádoby inteligentní připomínky k jeho "velkorysosti" si nechte pro sebe protože toto je vysoká škola -> 51 a vic bodu - splněný předmět. Zajimave že u kratkeho jsem z Javy měl 65 a bez dalších 15ti bodu bych ten předmět prostě neměl. Proč? Protože kratky. Jestli ti to připada normální, nechapu co děláš na VSB, Oxford Tě čeká.

bandit

bandit - 03.02.2010

2 jacques- opravdu nevim jak na ostatnich cvicenich, u nas s Walderem relativne v pohode. Kazdpopadne jestli je pravda co rikas ty, tzn. ze uz na prvni pokus jste mohli ziskat max 13 bodu za 100% reseni, tak to bych si zasel za Kratkym se poptat, proc mate jine hodnoceni nez je na webu a nez je oficialne uvedeno v edisonu. Moc by me zajimalo, co by na to rekl.

x.soldier

x.soldier - 03.02.2010

Likvidační ale naučil nebo potopil.. 3 možnost pro ty co nedali real time byla od Krátkeho hodně dobrá věc že dal ještě šanci ale za podmínek že to fak 100% umíte dostanete aspon to minimum.. myslím že udělal Krátký víc než dost, v jiných předmětech by se na vás vyprdli.. tohle není střední :) já sám jsem s tím předmětem měl dost problém ale schvaluju ty metody co tu byly :) jen cvičení byly strašné táhlé..

sid028

sid028 - 02.02.2010

2s0vet (sory ze tu z toho delam diskuzi:-) ): Pruser byl prave v nevyvazenosti tech prvnich testu (ja jsem mel v 1. ukolu pouzit sekvence, o kterych jsem vedel prd - na cvikach se nebraly a ani z prednasek jsem si o nich nic nepamatoval) a pak uz to bylo v podstate vsechno v r*ti... A ten system bodovani, ktery se jinak pouzival u 3. terminu pouzil fasuga uz u prvniho opravneho - tzn. musel jsem mit vsechno a dostat jsem mohl jen 0 nebo 13 bodu, kolega, ktery ho delal u Kratkeho dostal za to same plny pocet bodu :-/

jacques

jacques - 01.02.2010

Dovolím si trochu opravit názor bandita. "Program Oracle" - předpokládám, že myslí Oracle Developer, což je takové slabší IDE pro zápis sql příkazů. Jeho výhodou je kumulace všeho potřebného do jednoho okna, nevýhodou může být to, že není tak propracované jako například netbeans. Zápočtový test se skládá ze tří částí - v naší verzi na cvičení 8bodů vytvoření tří jednoduchých tabulek, 5 bodů vytvoření jednoduchého view, 13bodů vytvoření procedury. Minimum bylo 13bodů z 25možných, tudíž stačilo udělat jen první dva úkoly. Samozřejmně nemůžete čekat, že vás nechají projít jen s tím, že vytvoříte jednoduchou tabulku. Pokud jste nedali test na první pokus, byl tu ještě regulérní pokus číslo dvě o dva týdny později. Pokud někteří nedali ani tento pokus, doc.Krátký se jim snažil vyjít vstříc tím, že vyhlásil ještě třetí pokus na leden (tudíž cca měsíc času) ale již s omezením, že pokud test zvládnete na 100%, dostanete pouze minimum tudíž 13bodů. Myslím, že podmínky jsou nastaveny tak, aby to nebylo nefér oproti studentům, kteří test zvládli v řádných termínech a na přípravu určitě neměli celé Vánoce.

x.soldier

x.soldier - 28.01.2010

Program Oracle - už je lepší to psat v poznámkovém bloku, protože máte jen blbé odEnterování nebo tam máte 2 středníky a on pokaždé napíše "Chybí pravá závorka" to je na posr.... při testu - Prvni kontakt s Oraclem a už ho nikdy nepotřebuju vidět. Výborně vymyšlený "započtový" test který se skládá ze dvou až tří částí přitom když udělate jednu resp. prvni dvě ze tří, stejně vám nevyjdou body na minimum a musite udělat i část poslední (to největší svinstvo), kterou by jste paradoxně neudělali bez předešlých částí. Třetí "záchranný" termín tohoto testu v likvidační podobě mistra Kratkého kdy Minimum bodu potřebných k uznání je zároveň Maximum působící dojmem, že kdyby se člověk topil, tak mu kratky hodi kotvu misto kruhu. Jediné, co bylo fakt bez problému, byl projekt. Nejhorší předmět jaký jsem kdy měl s nejsku******šími požadavky na započet. Nechapu jak to může byt povinné.

bandit

bandit - 27.01.2010

Celkem uzitecny predmet (ale rozhodne jeden z nejtezsich). Prednasky celkem nudne a podle toho vypadala ucast. Cviceni s Fasugou nemastne, neslane, nevedene, mohl jsem to datlovat doma. Naprosto posrany test uprostred semestru s nevyvazenym zadanim a veselyma podminkama pro opravu (za 100% zvladnuti 50% bodu, zadna jina moznost neni). Kolem projektu, ktery byl zadany v dost nevhodnou dobu (doba odevzdavani projektu do POS, VIA, k tomu bakalarka a par testu) sice Kratky delal dusno, ale nakonec to dostali vsichni, nezavisle na tom, jestli si s tim dali praci, nebo to obslahli z nejakeho webu (bodove to vyslo tez na stejno). Na zkosuku toho bylo potreba umet celkem dost (tady bylo fajn davat pozor na prednaskach), ale Kratky byl u ustniho prezkusovani celkem vstricny :-) (hodnotim "novou" verzi predmetu)

jacques

jacques - 26.01.2010

pěkný projekt, Oracle nicc moc, jinak fajn, hodí se

mar_kii

mar_kii - 20.01.2010

Zcela souhlasím s dlouhým názorem s0veta a dávám mu +1 :-). Ten, kdo chodil na cvičení, dával pozor, vyvinul alespoň střední snahu něco sám udělat a zároveň umí programovat tak, jak by se na třeťáka na VŠ slušelo prostě nemohl mít problém. Ano, bylo toho hodně, okruhy robustní, práce dost, ale cvička byly dlouhé a guidy dostupné. Osbně jsem s kámošem dělal cvička prakticky vedvojko na jednom PC a nikomu to nevadilo, zatímco ostatní tam pro jistotu ani nechodili. Osobně bych řekl, že tento předmět otestoval schopnost lidí zhodnotit složitost předmětu, v čemž naprostá většina lidí selhala = jak říká s0vet, na přednášky chodila komorní společnost a na cvičkách něco dělalo sotva 20% lidí... Já chodil, poslouchal, programil na cviku a mám 91 za předmět. Hotovo, žádné velké hrocení. Naučil jsem se toho mraky o Oracle a projekt si vybral sám a okecal jsem svými slovy to, co přednesl pan Krch z Prahy a za plný :-) Dal bych 10 ale uberu dva za vysokou nevyváženost obtížnosti realtime testů. Byly tam likvidační příklady i pro lidi co uměli a zároveň totálně lamerské věci co dal každý.

Demilich

Demilich - 13.01.2010

Ja zase nechapu hodnoceni 09/10 tech, co rikaji, ze tento predmet byl nejtezsi ze vsech, ze je vyhazovaci atd. hromada lidi nadava, ze ho musi opakovat a hromada ho nedala ani napodruhe - myslim, ze to co rekl jednou doc. Kratky na prednasce (kam mimochodem chodilo stabilne tak 30lidi) - pokud nezvladnete tyto zaklady (napr v realtime testu vytvorit tri tabulky a udelat nad nimi jednoduchy pohled, select nebo nedejboze proceduru), tak nemuzete dostat titul bc. v oboru IT, plati. Nemuzu sice hodnotit za vsechny cviceni, ale ja mel Ing. Waldera a cviceni s nim byly relativne dobre. Kdyz clovek nevedel, pomohl, poradit, zadani byla smysluplna. To ze na cviko chodilo prumerne 6 lidi z 20 a ze nektere jsem tam nevidel nikdy se muselo nekde promitnout. Tito lide pak meli u realtime testu potize (nerikam ze vsichni). Pritom v podstate vsechny ukony z realtime testu se na tom cviceni probiraly. Ohledne projektu - pokud si clovek vybral dobre zadani, take si myslim nemohl byt problem s jeho vytvorenim. Casu bylo vice nez mesic! To, ze si nekteri lide ani zadani nezvolili (v nasem cviceni jeste tyden pred odevzdanim bylo prihlaseno k projektu mene nez polovina lidi) je zase jen jejich problem. Ohledne prepracovavani projektu atd. ja mel napriklad zadani Bitmapovy index + porovnani s B-tree. Napsal jsem email cvicicimu, probrali jsme to, napsal jsem jak si to predstavuju ja, jak on a dohromady z toho vznikla docela pekna kostra projektu. Pote jsem jiz nemel jakykoliv problem s tim, ze by mi praci vratil nebo chtel neco dodelat. Problem meli maximalne ti, co nepochopili zadani (neumeli cist ?) - kdyz je v zadani napsano 10 stran textu o problemu, navrhu reseni, implementaci reseni a zaveru + zdrojovy kod s samostatnem souboru, pak je jasne, ze kdyz nekteri vytvorili 5 strankovy projekt, ve kterem byla prvni strana uvod, druha text, treti a ctvrta zdrojovy kod a pata zaver, meli problem a museli prepracovavat. Takze ve shrnuti teto eseje, predmet a cvicici vam nedaji nic zadarmo, na rozdil od ostatnich predmetu, ale proto nemuzete povazovat predmet za tezky. Myslim si ale, ze snaha a zajem o vec byla ohodnocena velmi dobre. Domluvil jsem. Howg

x.soldier

x.soldier - 13.01.2010

pro me v prubehu semestru docela masakr, hlavne ten real time, dal jsem ho tak tak hodne zalezelo na zadani, jinac cvika celkem o nicem, cvicici o tom vedeli to co my - nic...plno lidi vypadlo kvuli testu a projekty byly aspon dobre v tom ze si clovek zvolil sam...

superlowwer

superlowwer - 11.01.2010

Nepochopim nazory z roku 09/10...kdyz tento predmet neudelalo nejvice lidi proste nejtesi predmet letos... nevim jestli jsem chodil na jiny test jak dotycni ale mi se leky teda nezdal...kdyz uz clovek dostal jak stac dobre zadani tak pak cvici zacali motat ze tam ma byt jeste to a to az clovek nevedel co chcou a oni mu dali za 0 (pritom mohl mit hotove prakticky vse co v zadani bylo)

wraithik

wraithik - 11.01.2010

Po změně ve školním roce 2009/10 se z toho stal průměrně obtížný předmět, který si podle mě už rozhodně 8 kreditů nezaslouží. Nicméně náplň je o mnoho zajímavější, SŘDB Oracle je mnohem dál než primitivní MySQL, takže jen díky za to. Obtížnost: 5/10 Náplň: 7/10 Průběh cvičení: 3/10

flash

flash - 10.01.2010

Tento předmět se mi velmi líbil, perfektní přednášky a celkový přístup doc. Krátkého, cvičení pohodová, test v nich relativně odpočinkový (pokud umíte vytvořit tři tabulky a napsat jednoduchou proceduru nad nimi), projekt zabral trošku času (mě tak 3*8 hodin), zkouška v pohodě písemná, otázky smysluplné a relativně vhodné na povídání okolo. Zatím nejlepší předmět co jsem měl, nedá nic zadarmo a naučí.

x.soldier

x.soldier - 08.01.2010

Likvidační předmět, který má být v prváku, pak by si plno lidi sakra rozmyslelo, zda-li pokračovat. Nesmyslné hodnocení zápočtových písemek buď Vše nebo Nic - postup nikoho nezajimá. Ubijející tří hodinová cvičení a hlavně - Povinný.

bandit

bandit - 09.11.2009

pekny projekt - tim nemyslim tu cast s papirovanim. Byla to podle me cele samouka. Prednasky o nicem kdyz se vezme pomer stravenyCas/nabyteVedmosti. Pak tradicne testy pocitac vyhodnocuje spatne a ustni neni zcela objektivni takze se u zkousky da slusne dojebat i kdyz se nauci na 80%, chce to na 100%

pearmonik

pearmonik - 21.01.2009

myslim ze to bude lepsi nez TZD, coz je predchudce DAIS.. mno kazdopadne doporucuji Fasugu :-)

x.soldier

x.soldier - 01.01.2008

Zatim to vypda, ze to bude dobre, takze optimisticky 10 :)

maestick

maestick - 01.01.2008

Jana Šarmanová

Jana Šarmanová

17 hodnocení


DAIS TZD
Jiří Walder

Jiří Walder

2 hodnocení


DAIS
Radoslav  Fasuga

Radoslav Fasuga

20 hodnocení


DAIS TZD
Tomáš Frydrych

Tomáš Frydrych

5 hodnocení


DAIS
Václav Bašniar

Václav Bašniar

2 hodnocení


DAIS UDBS
David Říhošek

David Říhošek

2 hodnocení


DAIS
Petr Lukáš

Petr Lukáš

14 hodnocení


DAIS UDBS
Roman Meca

Roman Meca

1 hodnocení


DAIS UDBS
Zdeněk Neustupa

Zdeněk Neustupa

1 hodnocení


DAIS
Marcel Láža

Marcel Láža

2 hodnocení


DAIS
Cookies nám pomáhají poskytovat Vám naše služby. Využíváním těchto služeb souhlasíte s jejich použitím.